2019-04 Stubbegaard Kees de Vet

Denemarken  30 maart 2019

Omdat we toch al de boot al gereed hadden ,  de auto ingepakt , idee we vertrekken u vrijdag avond  21 uur.

Ok ,  je slaapt toch niet dus zo gezegd zo gedaan de Volvo V 70 aan geslingerd en gaan , 1 uur Hamburg lekker door gereden geen stau op naar de grens , een vriendelijke zwaaiende politie man  vertelde ons dat we door mochten en zo stonden we al om 6 uur op Langeland ,  parkeer plekje gezocht en even de ogen dicht gedaan tot 8 uur en om 9 uur op Stubbegaard .

Rudi nodigde ons uit voor een bak koffie wat er goed inging na zo on nacht , huisje ingepakt boot gereed gemaakt  wat doen we, vissen ok  dus naar Spodsbjerg gereden ,en de woelige baren op, was gelijk raak , goed voor zo on eerste dag normaal  moet je even zoeken plotter  instellen maar alles werkte goed , me zelf even kwaad over vis afval onder de steiger hopelijk geen leden van de club . Terug naar het huisje , borrel eten en naar bed  was een lange dag maar een mooie dag .

Dag 2

De Zondag was weer een mooie dag de stekken van zaterdag gevonden en weer driften gemaakt van de groene naar de gele en weer terug mooi vissen boven de 50  veel klein  terug naar oma , vraag je aan een mede visser gooi even de driftzak over boord werd keurig gedaan tot deze voorbij dreef touw vergeten kan gebeuren met die zoet water matrozen , ook weer opgelost met de driftzak mooi op de stroming en we konden goed de boden raken en vast zitten, op gevaren los getrokken we konden weer mooi zonnetje maar wel koude wind jas om sjaal om.

Heren, dit valt me tegen  hopelijk geen leden van de vis club .

Dag 3 e de maandag

Word eentonig , lekker uit geslapen 8 uur er uit ontbijt veel koffie waren korte nachten discussiëren over politiek vissen en andere onderwerpen zullen niet alles vermelden ging er hard aan toe niemand won , om half 10 aan de helling en weer de zelfde stekken er zat vis dus waarom zoeken , we hadden ook al volgers van de huur bootjes van IBI , mooi spul die nieuwe boten gaan snel met die 80 pk Yamaha , we hadden er 21 , dus even met de pieren en mesheften op 10 meter nog een paar platten gevangen zaten er wel dacht dat ze wel mager zouden zijn maar viel mee . op naar de haven vis schoonmaken vacumeren  en in de vriezer die groot genoeg is , hebben ze goed gezien bij Stubbegaard . ruimte voor eten en de vis  mooie schoonmaak plek .netjes .

Dinsdag

Harde wind uit het oosten hoge golven  dus geen visweer misschien aan de west kant van het eiland maar om dat mijn 2 gasten het eiland niet kenden  even de zaak verkend  Bagenkop de vuurtoren  Rudkobing  Lohals en weer lang kleine weggetjes terug , herten gespot fazanten en een vos gezien . en even via FB contact gehad met andere vissers hadden aan de haven van Rudkobing gevist , niets gevangen jammer  , nog even na gepraat met een borrel en sigaar toch weer een mooie dag

Woensdag

Vandaag windstil met wat regen en mist , weer naar de groene ton en terug dit een paar keer herhaald , door de mist liet de zon het afweten koud , ons quotum gehaald en nog even op de platten geweest , ook mooi  een beetje in de luwte van het eiland achter de groene ton richting de haven op 5 meter water toch een mooi portie platten , toch een mooie dag ondanks de kou .

Was rustig op de haven seizoen zal wel eind april in alle hevigheid los barsten, stonden een paar trailers

En een witte honda van Ron en vrienden  die een boot hadden gehuurd bij IBI

Donderdag

Eerst koud  geen wind dus het water op naar de groene ton deze een eind voor bij op hoogte van de Stubbe  lange driften ander gebied maakte niet uit ze zaten er wel met 100 gram lood koppen en rode shads van 15 cm  ,Werd nog mooi weer jas uit pet af genieten mooie vangsten alle plekken opgeslagen in de Lowrance HDI 7 deze als navigatie en de Pro 7 als diepte meter visfinder en dat deed hij goed elke drift mooie vissen om 3 uur werd koud  en nog even een uurtje onder de kant achter de platten aan om 5 uur weer in de haven naar de Stubbe we hebben elke keer getrailerd en de boot mee genomen  hoeven we niet elke keer alles uit de boot te halen en op ruimen,  avond s de kachel weer aan gemaakt letterlijk en figuurlijk even bomen over de vis vangst  de kachel deze was lekker warm mag ook wel na zoon mooie koude  dag.  1 probleem fles leeg met de borrel geen probleem alleen nog de vrijdag overleven we wel .

Vrijdag

De laatste visdag , we dachten met de golven zou het wel mee vallen , mooi niet  een paar dachten er ook zo over maar waren ook zo terug  , we hebben met mes heften nog wat platten onder kant gevangen .

12 uur terug naar de haven  we hebben de vis week afgesloten met een borrel onder het afdak bij de haven nog even gepraat met een mede Langeland visser die hier voor 2 maanden een klein huisje heeft gehuurd samen met zijn vrouw  , wat stekken uit gewisseld , bij gepraat en op naar Stubbegaard  Rudi had geregeld dat mijn boot voor 3 weken ergens onder dak mag staan , dus de boot schoon hengels  en ander vis spullen die niet terug hoefden naar Nederland  in de boot gelaten.

Zaterdag

Morgens huisje gepoetst afscheid genomen van Rudi en Cris ,  al bij al een mooie week , op naar Nederland  geen file richting Denemarken wel , voor de grens  bij Hamburg gewoon door geblazen 10 uur weg uit de Stubbe en om 5 uur in de Polder  .

Dames en heren ik groet u ,  veel plezier in Denemarken  goede vangst .

Namens Rick en Benny Mulder  en Ik

Ps we hebben ook een vakantie foto van de Duitse polizei  bij de ijzerbanh brugge bij Kiel , dus denk om je snelheid .